Heeft u een grote portfolio, waar vele afdeling-initiatieven uit volgen? Het is alleen niet altijd helder hoe de initiatieven het totale-bedrijf helpen, en hoe ze op elkaar aansluiten. Verschillende afdelingen hebben verschillende belangen, budgetten ….. en resultaten.

Tijdens het werk worden aanvullingen gedaan, en er ontstaan duplicaties …. met een net wat andere interpretatie van de bron-gegevens ten opzichte van een andere afdeling.
Gevolg is dat er duplicatie is. Afdelingen komen om in het werk, maar krijgen feitelijk weinig nieuws gedaan.

Gevolg een ontevreden/ overbelast gevoel. Een gebrek aan richting …..

Daar is een oplossing voor in de vorm van een langere-termijn Strategie (via de SVW dienst) en een Referentie-Architectuur (via de RA dienst) zodat er een algemeen- zowel als een specifiek, samenhangend doel kan worden gesteld bij het starten van initiatieven.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *